Lilla helgen

Ja då ska man lyckas sammafatta lilla helgen lite snabbt då..

I Fredags hände det inte så mycke , satt o kollade tv , umgicks, åt starka chips och vi bara va , jätte trevligt faktist, en perfekt Fredag kväll tusan.

Sen är ju frrågan, hur vanligt är det att jag går upp kl 7 en Lördag, inte alls, annser ju själv att det inte är riktigt normalt , Lördag o allt :) Varför blev det så då ?
Jo kl 08.00 blev det avfärd mot Vingåker, vi var på väg för att bada:)
Kan ju erkänna att ingen utav oss var speciellt pigga när vi satte oss i bilen , William sa till och med först att han inte ville med, han ville stanna hemma o gosa mamma, som han säger.
Men vi väl börjat rulla mot Maria och Adam och William vaknade till liv så var det ett glatt tjatande hela vägen om att - Vi ska till ett annat badhus, han har ju som sagt aldrig varit där tidigare och inte jag sen jag var liten.
Där var det så skönt att äntligen se min lilla plutt leka loss själv , springa iväg o plaska loss, ska jag vara ärlig så tycker jag ju att det är lite otäckt men det är ju bara för att jag är van med min lilla morsgris :)

  Ja visst, jag kanske är lite höns mamma också, men det måste man ju vara, detta lilla liv vet ju inte mycke om världen så vad kan annars hända liksom? Och jaa till er alla som tjatar om att jag är höns mamma så kom det la äntligen ett litet erkännande, inte ett stort, ett litet. Lek och stoj är jätte kul , röja och härja loss, och som man brukar säga, skititga barn är friska barn, men allt med ett övervakande öga av lilla mig tack :)
Så aaa liiite höns mamma dårå.

Dagen blev en toppen dag, plask, stoj och en massa lek, till och med de stora barnen härjade loss ordentligt vill jag lova :) Maria var ju topp 10 på att leka loss som vanligt, nästan lite mer än barnen, men det är ju så hon är och det är ju jätte roligt, barnen älskar det och jag också :)
Sen tror jag alla deckade tidigt i soffan på kvällen, man blir ju  trött av att bara komma in i ett badhus ju :)

Ikväll sitter vi hos Bhaja (Maria), hon har äntligen lyckats fått tag på sin kääära Madagaskar 2 , så det blir till att bädda ner oss och barnen i soffan med en varsin poppcorn skål o kolla på den.
Massa julpynt har hon hunnit fått upp också, Mysfaktor - hög !
Längtar så tills vi närmar oss julen lite mera, alla tomtar, värmen från ännu mer tända ljus, handla julklappar, snö snö snöö (ge oss snöööö) alla nära och kära runt omkring sig, och för en stund så känns det som hela världen stannar upp och allt känns bara så bra och myspys ju.

Men idag är det ju första advent, inte långt kvar till min kääära jul:) Första ljuset i staken vi tänder, det betyder första advent. Nån liten ramsa som satt sig fast i huvudet sen typ lågstadiet eller nått :)

Sen är det så roligt att folk reagerat så på att jag skrev att vi kanske snart får en ny liten familjemedlem, men fortsättningen på det får ni allt vänta på ett tag :) Vill ju inte säga nått förän allt är helt klart så att säga ju, några dagar hit eller dit klarar gör ju inget om man drar ut på det hela , eller hur ? :P

Nej nu är det dags att gå o kolla vad min son målat för fint.. ..

Glad första advent alla och ha en fin fin kväll.

(Inga bilder idag, veeet jag är tråkig :P )

Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Sofye

Men hörru, d där är ju inte schysst ! nyfniken

2008-11-30 @ 19:48:25
URL: http://sofye.blogg.se/
Postat av: Kusin

Hej hej!!! Kul att du har en blogg, nu vet jag vad jag kommer att göra på dagarna... Följa erat liv på avstånd =). Hälsa kusin. Kram Kusin =)

2008-12-03 @ 16:17:13
URL: http://littlepetra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0