Varmt Varmt varmt


Herre jösses så varmt det är , man vill ju typ bara ligga vid sjön hela tiden så man kan hoppa i och svalka sig tusan ..
Har ju spenderat de sista dagarna där nu och det har varit så skönt så skönt ..

William bara älskart , han sitter nere i vattnet typ hela tiden , man får locka upp honom med glass och att spela fotboll så han kommer upp och är torr ett tag och ur solen liksom ..



Mitt lilla blötdjur och hans pippisar :P


Men man ska tusna inte klaga på värmen , är ju helt underbart att våran sommar äntligen är här , och det med råga vill jag lova ..
Men skulle ju kunna vara liiiite svalare på nätterna i allafall så vi här hemma kunde få sova lite , varmaste lägenheten jag varit med om .. ..

Ja idag har man som sagt var legat vid vattnet en stund , sen hem för att tvätta och städa , eller mestadels för att man skulle lämna iväg hunden en sväng men så blev det ju inte , så då satte man fart med allt det andra i stället och är ju skönt att få det gjort även fast det är dyng varmt som sagt ..

Sprang in i en person eller aa två fast en liten människa liksom , så aa en person när vi var på väg för att bada , det var nice men kändes så skumt , och det sjuka är att allt försvann utan någon anledning alls egentligen , funderar ofta på varför kontakten bara avtog helt liksom ..
Jätte tråkigt tycker jag att det är i allafall , eftersom ingen utav oss gjort nått så det skulle kunna finnas en anledning för det , men så kanske livets gång är , vissa kommer och går medans andra verkligen består ..
Men en snyft för det i allafall .. ..

Sen undrar jag hur tusan min lilla William orkar hålla igång som han gör fast värmen är på topp ?
Jag vill också ha hans energi ..

Nej nu ska jag laga mat här och sen tvätta och städa klart , sen blir det till att bara myspysa för hela slanten ..


VILL HA TILLBAKA MITT VARMVATTEN NU !

Tjoflöjt allihoppa

 


Massa bilder i stället :)


I stället för att skriva om allt som varit den sista tiden så kommer det lite bilder i stället :)
Så skaaaaaaaaaa jag bli bättre på att skriva , jag loooovar ..



Grill mästaren på midsommar helgen .. ..



Här var det berg , berg , berg .. ..



Så fint så .. ..




Igen :)


Jag o min lilla sambo :)



Lite öl fick dom i sig osså ;P




Jag o Brånn fular oss :P



Så vackert sååååå



Den enda som vågade bada i havet .. ..



Min stackars lilla son med sina prickar <3



Men nu var man frisk o kunde åka o bada med Sanna :)



Glass mongo ;P




Sannhull fick man ta smyg kort på .. ..




Mitt hjärta



Söta små pippisbebisar



Och en dags tur med grabbsen .. ..

Det var la tyyyyyyyyp det som hunnits med att fotas , aa o det man kan lägga ut :) hahaha

Nu ska jag ta tag i detta igen och försöka hålla liv i min lilla blogg .. Kommer ju finnas massa att skriva om under sommaren ju ..

Hoppas alla har det lika vackert som jag ..
xoxo / Tezza


Grattis Hanna & Niklas till er lilla Melvin

 


Min lilla bror har blivit pappa , o lilla Hanna mammsi , ja visst ..
Dom har fåttt en liten Melvin , Grattis grattis !

Trodde tusan inte jag skulle kunna åka o titta på honom idag eftersom William har vattenkoppor , men det gick ju tillslut fin fint i allafall *överlycklig*
Så söt så , o så liten , fast det tycker man ju eftersom man är van med min "lilla" William liksom som jag typ fortfarande tycker är liten . ( Dock inte nu längre)



Riktig liten gullunge :)
Kommer nog försöka sno honom ;P

Aaaa som sagt var , har en sjuk liten son här , så hinner inte skriva så mycke mer nu , men kommer snart uppdatera lite vad som har hänt o så :)

Kram&Puss Tezza

Äntligen en dag utan regn igen :)


En hel dag har gått utan en enda droppe regn .. Är väl egentligen inte så länge sen det var det men känns tusan som det .. ..
Förbannat skönt har det varit i allafall  ..

Efter jag äntligen fått William att vakna till på morgonkvisten så var det dags att bege sig iväg till dagis ..
Det där med att få vinka från fönstret har hjälp massor när dte kommer till att lämna honom , så skönt att gå därifrån och han inte varit ledsen .. Visst lite gnäll är det ju men släpper mycke snabbare nu ..

Efter det var det bara att kasta sig på cykeln o hem för att gå ut och gå med Carro och hundarna ..
Blev bara 1 timmes promenad idag men kändes bra i allafall ..
I morgon lär det ju bli längre eftersom båda sitter och svullar ikväll :)
Sen har det varit städning o tvätt för hela slanten , inte klar med tvätten än , nog för man dragit ut lite på tiden eftersom man varit iväg och så  lite men ändå , hatar den förbannade tvätten :)
Kasta i sig den dunder braiga maten nudlar och sen iväg för att hämta he mitt lilla hjärtegull från dagis .. ..

Pierre var med och hämtade på dagis idag .. Har ju inte varit det än så det var ju skojsigt att han följde med , och det tyckte William också när han såg att pappsi kom hoppandes på sina kryckor ..
William ville ju spela fotboll så det blev lite spelande ute en stund , inte för att Pierre kunde springa liksom , fick hoppa loss , men skojsigt var det  .. ..

Sen åkte jag o William hem , eller först var vi tvungna att inhandla Festis och Kebab .. (Tusan vilken tjockis dag man har idag ) Kastade typ i oss maten , för mr William ville minsan ut och leka med sin Kornelea :)
Så det blev ett par timmar i lekparken , barnen lekte loss som tusan o vi två små mammor satt och pratade massor ..
Så mys att umgås med de där två små flickorna och William börjar ju leka så bra med Kornelea ..

Nu ska här som sagt var tjockas med chips och cola snart ..
Massa mumms , som sagt var , i morgon får allt jag och Carro gå en rikig långis .. .. hahaha .. ..


Efterlysning ! VART ÄR MIN KÄRRINGA VA ?! Hallå , saknar ju o inte får man tag i na inte .. *orolig*

Nej nu har jag inte tid längre :P

Lots of love //  Tezza

Data strul o sego Tezza .. ..


Man blir ju så sjukt låst när man inte har dator tusan .. ..
Den blev ju helt störd här , så fprt jag skulle starta den så stod den bara o startade om sig om och om , om och om igen ..
Man blev ju nå arg , förstod nästan folk som i sin ilsk måste slå i datorn eller nått .. Nära som tusan var det att den fick ta en flygtur ut genom fönstret .. ..

Men nu är den igång igen :D
Så nu kommer jag la försöka hålla igång mitt bloggande igen .. ..

Skriva vad man har hittat på den senaste veckan orkar jag tusan inte ..

Mycke skoj har det varit , det har varit ledsamt , argt och ledsamt igen ..

Undrar mest , Såg jag rätt när jag tyckte att jag såg en person i Fredags ? hmm ..

Nu ska vi ut och spela fotboll här , solen tittar ju fram med jämna mellanrum så bara att passa på när regnet håller sig borta , och sen får vi ju se om lilla hjärtat får vattenkoppor snart också , då kanske han blie lite jsuk o inte orkar vara ute o leka liksom .. Så här får allt passas på för fullt nu ..

Sen ikväll blir det iväg och kolla på fotbollsmatch också ..
William älskart så man får ju dra fram alla sina dolda manliga sidor nu när man har en son som vill spela fotboll , fiska , leka med bilar och aa ni vet alla pojk saker :)
Fast fotboll är ju faktist skojs , tycker ju jag osså .. ..

Uppdaterar senare eller i morgon Looooooovar :)

xoxo // Tezza



RSS 2.0