Fiskeri Fiskera ..




En stadig gröt frukost är vad som behövs när en hel dag ute med massa fiskande och bus väntar ..

Vaknade tidigt som tusan idag , satte mig framför datorn o glodde runt lite och kollade på min lilla son som fortfarande låg och sov så sött .. Funderade kraftigt på vad mitt fel var , varför sover jag liksom inte nu när jag har chansen , nej men nej , då ska jag ju naturligtvis vakna upp helt pigg och bara sitta o glo typ tills William vaknade typ 1 timme senare ..

Men var ju rätt skönt att få en lugn start , för sen vaknade lilla hjärtat upp och sa direkt , - Mamma nu ska vi åka och fiska :)

Jag var ju helt vettskrämnd för att åka iväg , tänk om han får upp värsta fisken , vad gör jag då liksom , och masken ska ju på kroken , usch och fy tusan ..
Men räddaren i nöden ringde , min älskade lillabror Niklas :)
Hade sagt till honom igår att vi skulle fiska och han slutade tidigt från skolan i dag så han ville följa med . UNDERBART !



Hjälmen på , packning klar , så skynda skynda upp på cykeln nu mamma :)

Mötte upp bror och sen iväg ..



Mäster fiskarn och hans morbror Niklas



Tålamod är en fiskares bästa vän .. Men dock inte Williams :)



Men tids nog kom fisk nr 1 :)

Lagom tills Williams pappsi Pierre kom och sa hej en sväng så fick han en fisk , men absolut utan Niklas hjälp :P hahaha .. Lite lek o bus och efter orm besöket så åkte Pierre vidare till jobbet ..



Fisket avbröts en sväng för lite ormsafari :) Bara en snok som tur var .. ..



Sen kom fisk nr 2 :)

Det var lagom när Jens.D kom och hälsade på som fisk nr 2 kom .. Sen var det slut på fiskar resten av dagen ..
Tror det var nått med att det kom folk tusan som fick fisken att nappa , eller så var det väl som bror sa att så fort jag kollade bort så blev det napp ..
Massa fisk var på sen efter denna också men ingen vi fick upp inte ..
Var vilda diskutioner om hur vidar det var maskens fel eller ej .. Niklas höll stenhårt fast vid att det ej spelade nån roll om masken suttit där ett tag , men vi tyckte att var faen , masken var ju likblek och var ju typ drabbad av likstelhet :)



Tackar gud för att du var med bror , slapp jag snusket och fick en underbar dag <3



Mitt lilla hjärta tyckte det var roligast att leka med maskarna i slutet :)

Som sagt var , en riktig toppen dag tusan , många många timmar ute vid vattnet men tiden gick så himla fort ..
Fiskning , fika , leka och massa bus :)
William bara älskade det och vill tillbaka i morgon igen , men det får vi se hur det blir med det ...

Det var jätte trevligt att Jens.D kom förbi tusan , jätte länge sen vi sågs , förutom på krogen dårå , men då är det ju alltid en utav oss , eller kanske båda två som är fulla , och blir ju inte samma sak liksom ..
Umgicks ju dagligen när man gick i skolan , sen pooff så försvann man åt varsit håll , han flyttade från stan , jag fick bebis osv , fast kontakten har vi ju alltid hållt .. ..
Så nu var han i stan i allafall o hälsade på så då kom han förbi , jätte trevligt som sagt ..

Efter en lååååååång fiskedag var vi tre trötta fiskare som cyklade hem , bror följde med o käkade lite mat , nu sitter dom och kollar Iceage 2 , bror ska snart hem till sin lilla gravida Hanna och vi ska krypa ihop i soffan och mysa ..
Tror William kommer somna snart , ser väldans trött ut tusan :)

Hela dagen har varit heeeeeeelt perfekt ..
Förutom den förbannade gubben som stod o trakaserade oss med sitt fiskande tusan , morrr , lite aggro blev jag allt ..

Håller tummarna för mer sol i morgon så man kan hitta på nått nytt skojs att göra ..

Trötta hälsningar
Tezza










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0