Lördag - Tisdag :)


Ja då har man varit så där seg på att skriva igen .. ..
Ska la se om man kan få ihopp vad man haft för sig dessa dagar nu då :)

I Lördgas , aaa var ju uppe hur tidigt som hellst som ni såg i förra inlägget .
Konstigt nog höll man sig vaken till typ kl 00 -00.30 någon gång , fast satt ju iofs med ett glas vin (eller två) och pratade massor med min lilla mammsi i stugan o hade jätte trevligt.
Vi åkte ut dit vid lunch typ , värsta mys att rulla in där , är det något ställe man bara känner lugnet komma över sig så är det där .. ..



Mys pys



Utsikten över den lilla mini sjön från trappan på stugan

När vi väl var där ute så var det lunch , sen tog jag o pappa hundarna på promenad o mamma och William gick ut och lekte loss .. Han satt typ vid bäcken som går igenom deras trädgård i 20  min och bara kastade snö :)
Undra vad det är med barn och vatten egentligen .. ..



  

Så som ni ser var det snögubbe bygge på hög nivå , så mysigt så .. ..



Snögubben Snöis klar , och våra små snölyktor tända , fast det knappt syns .. ..

Sen åt vi mumms skaldjur , kräftor och räkor , drack ett glas vin , svullade chips kollade film o bara mös...
Två trötta pojkar somnade snabbt , så jag o mamma satt o skämntade om att vad tusan , vi kan ju ta ett glas vin till , är ju barnlediga nu :)



William o hans morfar .. ..

Ja som sagt , jag och mamma satt uppe och pratade till typ kl 00 -00.30 typ vi hade jätte trevlig , hur länge sen som hellst jag o mamma satt o pratade om allt mellan himel och jord trevlighetsfaktor - Hög !, inte mycke sömn natten innan och det skulle det inte bli denna heller ..

Runt kl 04.00 kom samtalet , Min bror hade blivit misshandlad och var på akuten ..
Vi kunde ju inte åka in så alla satt helt klarvakna , oroliga och bara väntade på att nästa samtal skulle komma så vi skulle få reda på vad läkaren sagt ..
Han fick ligga kvar där inne för att dom skulle röntka dagen därpå , eller aa senare på dagen och för han hade hjärnskakning..

När vi kom in på morgonen sen så visade det sig att okbenet är av på två ställen och så är det nått med käkbenet också .. Han fick komma hem på kvällen , är ju som vi andra i vår familj , vägrar ligga på sjukhus , så vi åkte in sen på kvällen och hämtade honom , men onsdag (imorgon) är det operation på både okbenet och käkbenet .. Vilken smäll det lär varit tusan .. ..Stackars bror mi .. ..
Tänkte lägga ut bild på honom , men lite elakt typ .. ..

Tusen tack alla som kämpade så för att få tag på mina föräldrar , det betydde enormt mycke för mig och så himla mycke för dom .. .. En liten flummo ros till er ALLA @->--

Martin var ju en ängel som stannade hos honom hela natten och inte gick hem förän typ på förmiddagen ..
Fast du hade det la rätt skönt där i sängen :)
Alla vi är så glada och oerhört tacksamma för att du ställde upp så ..
Inte lätt för tv föräldrar att sitta fast så där och inte kunna ta sig till sin son när han ligger på sjukhuset , så kändes väldigt tryggt för dom .. ..

Så Söndagen gick mest åt att åka bil , vara på sjukhuset och kolla film .. ..

Måndag

Jag och William vaknade tidigt igen , när ska min sömn få komma i kapp ..
Svullade mumma frukost och sen begav vi oss ut för att leka loss i all snö som kommit ..
William ramlade ju hur många gånger som hellst för det var lite djup snö att gå i .. ..
Men massa skoj hade vi ute , byggde snöhus , gick till lekparken , begravde varandra osv .. 
Mega skojsigt .. ..



En glad liten skrutt :)


Sen har man lagat soppa åt bror flera gånger .. Det enda den lilla herrn får i sig eftersom han ej kan gapa så aaa ..
Hade massa mys med William framför filmer och somnade gaska tidigt i allafall , men vaknade flera gånger denna natt osså , så sömnen bye bye .. .

Tisdag 

Men idag känner jag mig lite piggare i allafall , vi låg och drog oss framför en film på morgonen , sen varit ute o lek massa i friska luften igen så aaa :)
Idag var det rättgång för herrn , ska la snart ringao se om domen kommit , skulle göra det senast kl 15  idag så aaa ..
Får vi la se hur det går .. ..

Bror ser ju värre ut än någonsin idag , fått blödningar i ögat osså som sakta kryper uppåt så får la se hur det blir med det osså , men nu ligger han o vilar som vanligt i allafall ..

Jag ska städa undan lite här , laga lite mat och fixa . Är ju "barnvakt" till bror nu ute hos mina föräldrar och ska la stanna här tills i morgon i allafall  o åkte med honnom in till operationen då min pappsi är bortrest .. ..

Haft massa snack på msn nu , sååå trevligt så , skönt att äntligen fått upp kontakten igen , märker hur otroligt mycke man saknat allt tusan .. .. Nu ska vi inte försvinna iväg åt varsitt håll igen tusan , neevvveerr !

Fick en text osså , som jag läser om och om igen .. .. Kan ej sluta .. ..


Nu kommer min lilla son och tjatar om att mamma ärtråkig som sitter vid datorn , så får la slita mig nu o leka loss lite innan man tar tag i damsugaren :)

Hoppas ni alla har en toppen dag och att helgen var trevlig o så .. ..

Kommer snart en text med låten som går på repeat här nu tusan osså .. ..

Ja ja hej svej allihoppa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0