Sjukis igen tusan .. ..


Ja då har man inte orkat skriva på ett par dagar för man varit sjuk . ..
Först trodde man ju att det var en riiiktigt hemsk bakfylla när man vaknade till på Söndagen , men icke , hållt i sig och blivit värre .. Hosta , förkylning , feber och en huvudvärk jag aldrig ens trodde fanns , hemsk är den ..
Men sånt är livet vid dessa årstider , tror folket smittar varandra fram o tillbaka hej vilt osså iofs ..

I helgen
i allafall så kom ju min lilla Kärringa , aa i Lördags alltså , som alla redan vet .. ..
Vi hade sååå trevligt så , drack vin , öl blev det ju för min del osså innan hon kom , pratade massa , flummade loss och spelade spel ..



Spelar man spel med utmaningar så gör man , och man måste ju klara av att bjud lite på sig själv :)



Vad kärringa o jag hålls med är ju en fråga , o brånnis satt fast där heeela kvällen typ :)



En ny bild i vårt käära krig kom ju fram osså .. .. Mohahaha

Som sagt var , hade en jätte trevlig kväll , massa skratt o stoj .. ..

Sen var jag död som sagt , kom över lite folk på Söndagen osså , inte socialast i stan var man då inte .. ..
Men sen när mitt lilla hjärtegull kom hem så glömde man för en stund att man ej mådde så bra ..
Pussas o gosas ihjäl sig tusan , var en vääääääldigt lång helg utan min älskade son tusan .. ..

Måndag , tisdag har gått o nu ärre onsdag .. ..
Inte hänt så mycke , lekt loss med William i den mån man orkar , diskat, städat o grejat , aaa ni vet alla vanliga mamma sysslor , sen är det en heeel den mys o film tittande för att skrutt ska vara lite lugn ibland ..
Så nu ligger man mest o hoppas på att man ska bli frisk snart så man kan ut o leka loss eller nått .. ..


 En rolig sak , pratade nyss med en tjej kompis till mig ..
Hon hade blivit anklagad för att hängt ut en person i en situation på ett forum , vilket jag också blivit , att jag hängt ut 2 personer här på min blogg .. Och även att mina tjejkompisar skulle hängt ut i allafall en utav dessa personer ( vilket absolut inte hänt , då mina vänner inte skrivit nått om denna person någonstans , däremot har en tjejkompis skrivit en reaktion på en diskution vi hade om vissa människor på en promenad , men det var ju flera dagar innan nått kom upp på min blogg med den personen som då har uttalat sig om att vi nu även hängt ut henne på våra bloggar)..
Det roliga då är ju att personer inte verkar ha en så bra uppfattning om vad det innebär att bli uthängd på internet ..

Det krävs alltså att händelseförlopp beskrivs , vad som hänt direkt osv , att namn nämns eller internet id,  o värre fall ,  förnamn efternamn adress , telefonummer , e-post , bild osv ..
Om man då läser det som hände på forumet så nämns bara att hon har haft en diskution med en annan och dom tyckte olika , hon går bara på ytan med vad diskutionen handlade om och nämner inget namn , internet id osv .. Alltså ingen uthängning .. ..

Här på min blogg , har inget händelseförlopp nämnts , bara mina ilska tankar i frågan , men inget indirekt om vad som hänt , det existerar inte ens en bokstav i namnet på den eller de personer det gäller och inte nått annat som identifierar varken händelse eller personer ..
Detta vill då säga , ingen uthängning !

Vore kanske bra om folk lärde sig mer om saker innan dom anklagar folk för nått .. ..

I min blogg får man läsa om mitt liv , mina tankar , min lycka , min ilska , man får läsa om våran vardag och även det som händer på en fest ..
Det som hände runt mig hamnar här , som sagt var , behöver inte vara ingående på exakt vad som hänt inom vissa saker men är det nått som berör mig så står det säkert en rad eller 75 om det här i min blogg .. ..
Thats it och det är inga fel o jag gör det med all rätt på min sida .. ..
Tycke man inte om bloggar eller stör sig på något sätt så är det ju fortfarande helt frivilligt att välja själv om man vill läsa eller ej liksom .. .. Att diskutera vad andra väljer att göra , blogga eller ej , vilket sätt dom skriver eller ej , tyder ju bara på att folk har på tok för lite händelser i sitt egna liv eftersom dom måste lägga ner så mycke energi på att diskutera andras ..

 

Jätte kul att det håller i sig med att det är så mycke folk som läser :) ( även fast jag nu klankar ner på vissas reaktioner ;) )
Gör ju att man fortsätter skriva , nog för att det mest är för min o mina nära o käras del jag skriver , sen är det ju förbannat kul att folk kan läsa istället för att spekulera liksom ;)

Nej nu ska jag damsuga lite här innan alvedonen släpper , sen blir det bygga lego hus med mitt lilla hjärta .. ..

Hoppas ni alla mår liiite bättre än jag i allafall ..

Hejsan svejsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0