Tjockis kväll .. ..


Min lilla fredags kväll har jag spenderat i soffan med min pappsi framför tvn .. ..
Har varit riktigt trevlig , med massa tjockis chips , poppcorn och cola , självfaller har det glidit ner en energidricka också :)

Blev en snabb vändning o ut till mina föräldrar idag , städade som tusan , sen ut i snön en sväng o kollade på hulliganerna som lekte loss som aldrig förr :)
Sen upp , snabb packa och iväg till bussen .. ..

Jag tror aldrig någonsin jag varit med om en sån lång bussfärd ut till mina föräldrar , bussen var full , med massa folk som pratar högt o lågt om allt som gäller deras liv , kasst med mössor , härj o jag vet inte vad , så när bussen böjade rulla ut från stan kunde jag inte längta mer tills vi väl var framme .. ..
Nej men visst , då ska ju bussen stanna på typ varje hållplats hela vägen ut till lilla landet , o jag skojar verkligen inte , kanske var typ 4-5 hållplatser max som den inte behövde stanna vid ..
Vi måset ju byta buss för att komma hela vägen till mina föräldrars lilla by :) och vår buss var så himla sen så dom fick sätta in en extra buss till oss för den andra var tvungen att åka för att inte bli allt för sen i tabellen , o här ute kommer ju bussarna alltid som dom vill , kan vara huuur sena om hellst , så då kan ni ju bara tänka er hur försenad bussen var ..
William hade nog myror i byxorna också , kunde inte sitta still , men inte så konstigt . Han är ju världens underbaraste så man fick ju underhålla honom med att leta djur utanför fönstret och försöka hitta bilar med olika färger :) 
Förbannade bussar tusan .. .. Finns nog inget värre sätt att färdas på .. ..

Väl hemma hos mina föräldrar så har det varit massa umgås , mamma är iväg o träffar sina arbetskamrater , så vid 6 drog vi fram allt mumms här hemma :) hihihi .. ..
Värsta söta klänningen hade hon köpt tusan , men blev ju inte glad när jag kallade den söt , hon ville inte se söt ut :) hahaha .. .. Min lilla mammsis .. .. Så den är det nog lika bra att jag försöker lägga vantarna på ;)

William har härjar loss som aaaa , kunde inte ens stå still ett tag här när bror o mormor busat upp honom .. .. Gissa om han tvär deckade sen liksom , typ 2 timmars lek i snön o massa bus här ute , blir tufft för en liten pojke.. ..
Mitt lilla hjärtegull .. ..

Skönt att komma ut hit o rensa tankarna lite , slippa lite intriger för en stund , känns som halva Sverige är uppe i varv just nu , förstår inte hur det kommer sig att allt händer alla på en o samma gång .. ..
Men är la skönt , får då kan vi ju njuta ihopp sen allihoppa när allt bara är på topp sen igen :P

Nog för att mitt liv känns fin fint nu , har inte så mycke att klaga på liksom .. ..
Vore bara skönt om vissa kunde fatta någon gång o låta vissas liv vara .. .. Men det kommer la :)
Menar då även mina kära vänners intriger .. ..
Som en vis människa skrev , fattar inte folk att vi inte lever i någon dokusåpa , real life detta , utan kameror liksom ..
Man kanske skulle börja kolla på lite mer gulliga , vänskapliga och omtänksamma filmer/serier eller nått :P hahaha 
;)

I morgon vaknar massssssa människor upp o inte mår bra , bakfulla o danna , medans jag vaknar upp till världens gulligaste unge , utan illamående , trötthet eller funderingar på vad man gjort kvällen innan ..
Sååå underbart skönt är det , o sen höra andra klaga , man njuuuter .. .. Nog för att man är rätt duktig på att klaga de gånger man blir bakis själv , men det är ju en annan sak :P

Och i morgon fyller kärringas lilla hjärta Markus , herre gud så fort tiden går , hela 4 år .. Lilla stora snutten liksom .. ..
AaAa jag vet att ni i allafall är två till som osså fyller år i morgon , men det tar vi då :D

AaAaaA Just !!  R och S kom o hämtade min bror idag , så efter pappsi o vi hade varit i affären satt dom här inne , jätte skojsigt att träffa honom igen tusan , umgicks ju så mycke förr o nu var det förbannat länge sen , skönt att han såg ut att må så bra nu också , håll glöden uppe o kämpa på nu .. ..
Lite snurrig där o lyckas åka från jackan o allt , men minnet kan ju inte vara på topp jämnt :)
Och bror kom ju inte med snällaste skämntet mot min pappsi , när jag gått ut med jackan kom han på värsta historien jag skulle dra för pappa när jag kom in igen , eller värsta o värsta , men vi viste ju båda två att pappa skulle få flipp :)
Så när jag kom in , drog den lilla historien så var pappas ögon stora som jag vet ej vad o han tog fram telefonen på studs , då var jag snabb att säga att det var ett skämnt så han inte fick hjärtattack eller nått :)
Sorry pappsi :) hahahaha

Grattis till jobbet bror måste jag ju säga också  .. .. Skööönt för dej tusan o är så glad för din skull !


Kvällen börjar nu lida mot en film , nedbäddad breve William och sömn tusan ,  seg idag o min förkylning och den hemska huvudvärken vägrar ju släppa , ska la vara glad att man är feberfri nu i allafall .. ..
Dumma huvudet !

Natti natt allihoppa .. ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0