Bli frisk , bli frisk , bli frisk .. ..


Bli frisk är typ det enda som står på schemat för lilla mig ..
Så trött på ajaj och sjuk nu , man har ju liiite vettigare saker för sig än att vara halvdöd liksom ..
Tar all hjälp av mimmsi jag kan här , försöker bli så frisk som möjligt tills i morgon när Kärringa och hennes lilla Markus kommer och ska leka loss sen mys kväll ...
Längtar , längtar , längtar .. Länge sen vi lekte loss med barnen nu känns det som .. Längtar !!! :D
Sen blirre lek&buslandet för hela slanten :)

Idag har vi sovit ut tusan :)
Somnade kanske typ kl 20 och sen vaknade vi inte förän kl 10 på morgonen typ .. Sååå skönt ..
Men lika trött för det är man nu , men är la så när man går o har ont , tar väl på krafterna .. ..

Vi var nere i affären , Willim rå njuter ju när mammsi är sjuk , får allt man pekar på för att vara så lugn o snäll som möjligt :) Idag var det en stor grön gosedjurs dinosaurie , överlycklig blev han ju iallafall så det gjorde ju gott :)
Sen harre bara varit slappa i soffen , svullat o umgåtts ..
Nytt program med Emil i lönneberga och masssa annat .. bliiiiiii frisk ....


Familjen tjockis

Trevlig prick :) Lite död efter svullandet kanske ..

Lite halv rolig bild on pappi

William har bakat loss med mormor idag osså ..
Var mjöl o kladd över halva bordet i en hel del på lilla hjärtegullet osså ..
Skönt att se mamma kladda loss med honom så man slipper själv ibland :)

Här var han helt ren än dock :)


AaaAaa just det , hahahaha Skrattar ihjäl mig tusan !!
Måste la börja med at förklara våra nerfart till mina föräldrars hus för att folk ska kunna hänga med lite här ..

Vi har en liten liten backe ner från "stora" vägen ner till mina föräldrars hus , breve den lilla vägen ner till huset står det3 tallar typ kanske 20-30 meter ner på den vägen , och hela tiden är det bara raka spåret ner till deras parkering ..
(skulle ju kunna tagit en bild , men mörkt ute nu o aa tänkte la ej på det förrut )

I alla fall , högs upp på den lilla lilla backen parkerade min kära pappi bilen , som vanligt när han skulle hämta posten i postldan som är uppe vid "stora" vägen , det gör han alltid när han kommer hem ..
Stannar bilen , lägger i handbromsen , bilen står stilla så pappa går ur ..
När han tagit några steg mot postlådan så börjar bilen glida ner för backen :D
Pappa kastar sig efter bilen , förardörren är öppen så han får tag i aa vad heter det , typ balken , dörrposten , aa ni vet , och försöker förgäves få stopp på bilen som glider halvt på tvären raaaaak emot de 3 tallarna :)
Hur smart är man när man tror man ska kunna hålla tillbaka en bil på en isgata ?
(nu vet ni vart jag fått mitt iq ifrån .. hahaha )
Bilen stannar på gräsmatten inte ens en decimeter ifrån tallen ..
Oki gick ju inte värds fort men det hade ju dock blivit skador på bilen ..
Sååå jag och bror hade önskat att vi kunnat filmat det där o skickat in någonstans , se det framför er , en gubbe ( sorry pappi) som hänger i bilen i en liten backe på en isgata , svär o gör allt för att få stopp på bilen :)
AaAa hahahaha jag dog i allafall :)

Nej,nu ärre dags att lägga sig o kolla film med William ..
Sova så mycke som möjligt , hört att man blir frisk snabbare då :)

Natti natt

Kommentarer
Postat av: Sanna

jag e oxå sjuk så jag svullar jag med, fast bland skräpmat, igår pizza i dag Mcdonalds =) haha man får!! mysa när vi blir friska? =)

2009-01-23 @ 19:46:06
URL: http://sannhul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Självklart ska vi mysa då gummsi :) aaa o idag har vi ännu mera svull :) hihi .. Puss

2009-01-23 @ 23:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0