Mån-Tis


Igår Måndag var det tillbaka till vardagen igen , tvättade i timmmmar kändes det som tusan :)
Sånt som hör till , hållas med mat mest hela tiden ,  tvätt , städ och disk , leka , vara social med folket , mysa , bry sig om sig själv , och hinna sova ut ..
Mycke man ska hinna med när man är mammsi tusan , but iii llooovvvee iiittt ..
Skulle inte vilja byta ut mitt mamma liv mot nått tusan , festa och umgås med vänner hinns ju också med liksom , men i huvudsak är man ju lilla mammsi varje dag förutom varannan Fredag- Söndag ..
AaAa eller om Williams mormor och morfar har honom någon gång osså ...

Igår i allafall då :) 
Då var det mata pippisar dag , William bara älskar det , han slulle kunna stå där i timmar , jag tycker ju att pippisarna är lite otäcka , börjar vänja mig nu tusan men är la inte helt lugn på den fronten än :)



Mitt lilla hjärtegull lockade nog till sig varenda pippis i hela örebro , var ju minst lika många till åt varje håll :)



Ser ni den konstiga lilla ankan , som typ den fula ankungen , fast den var ju fin :) O William härjar loss om alla pippisar :)



<3

Sen var det ett stopp i lekparken o sen hem o grejeligreja ...
Skule somna tidigt var det tänkt , men blev en lång o skön kvällspromenad , ett varmt litet bad o sen mys framför dubbel avsnitt av en serie .. ..
ZzzZzzZzzZz superskönt sen :) Tills William vaknade kl 3 , sen kunde jag inte riktigt komma till ro igen tusan .. .


Idag tog jag och William Diesel på lång promenad , var ute i timmar , så himla skönt ..
Stannade till i en affär för att köpa mina välbehövda Powerking , är tusan beroende av dom , då fick William syn på en liten liten lastbil med en båt på släp .. Och så kom hundögonen fram och hans - snääääääälla mamma kan jag få den ?
AaAaa då smälte ju jag (som vanligt) som smör i solen och ut ur affären kom en dunderglad William :)
Hade ju han nått att titta på under restan av våran timmars långa promenad



Vi stannade till ett tag , för jag pratade i telefon och så stötte vi ihop med Johan , då passade lilla skrutten på att krypa runt i leran med sina nytvättade ytterkläder , uuunndddeerrrbbaaarrttt ..
Men som man brukar säga , skitiga barn är friska barn , och tvättmaskinen uppfanns ju inte för att man bara skulle titta på den utan användas , så bara att kasta de klädrena i tvätten igen :)

Sen kastade vi ihop kläder i väskan , ut igen och iväg till bussen för att åka ut till mina föräldrar , ha ju varit sne nu i flera dagar för jag råkade ta fel sladd till kameran , fick med pappas i stället för min när vi var här sist , så det var ju tvunget att lämnas tillbaka o se till att man får fram min :)
Som tur var passade ju sladden och mitt minneskort i kärringas kamera i helgen , var lite sur där ett tag sen kom vi ju på det , då löste sig ju allt .. ..




William som busar loss på bussen , i vanliga fall brukar ha vara hur lugn o duktig som hellst , men idag var det myror i byxorna tror jag :) Glad var han ju i allafall , satt o sjöng och greja när jag väl fick honom att sitta stilla :)
Sitter ju fastspänd men ändå lyckades han snurra till det på alla sätt och vis min lilla älsko :)

Nu har vi ätit massa god mormor och morfar mat , varit ute med mormor o gått med hundarna och nu är det film dags o massa gos mys med William .. ..
Man får ju aldrig nog av allt gos tusan , han blir ju helt galen på en ibland , mamma jag leker nu , mamma jag äter , mamma uusscchh inte pussas nu :)
Men finns det nå underbarare än när han bara kastar ur sig helt plötsligt , mamma älskar dig , eller kommer o kramas o pussas , hellll nooo ...
Min lilla skatt .. ..

Hoppas personen jag pratade med i telefon kan börja fatta vad jag menar snart :) Elakt det där lät men aaaaaa ..
Nån gång ska jag nog lyckas vända rätt hjärnan så du lyssnar , fattar och dåå blir allt bra .. ..

Nej nu rullar snar min minst lilla bror in här o hans Hanna , så ska la vara lite social inna filmkollandet o den tidiga sömnen ..

Funderar på att gå på bio med William , är han för ung tro ?
Tåls att tänka på , finns ju barnvagns bio liksom , men som sagt , myror i byxorna :)

Ha det finast nu tusan o natti natt 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Aaaa bio! Vi vill oxå med!!! Pussss!!

2009-01-27 @ 19:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0