Ingen rolig dag igår tusan .. ..


Gårdagen är nog bland de värsta dagar jag upplevt ..
Väntan som kändes som det varade i dagar tusan , fast det var typ två timmar , mitt ledsna lilla hjärtegull när han vaknade , och även om det ej var mycke blod så hatar jag verkligen att se hans blod så jag mådde så illa ..

Vi åkte straxt efter kl 07 på morgonen , mot lilla Karlskoga sjukhus ..
När vi kom dit blev vi bra bemötta , dom pratde så gulligt med William och , vi fick lämna in våra saker och sen var det dags för snutt att dricka det där lugnande medlet , satt o lekte på golvet när han helt plötsligt börjar gunga , han kollar på mig o bara ler , lilla skrutt var ju helt nerdrogad , var helt vinglig o svag på bena , Pierre bar honom och jag gick bakom dom , William säger - Hej mamma och sen stor ler han .. AaAaa den stunden tyckte vi båda tusan var lite rolig ..

Men sen rullades han in i salen där han skulle sövas ner .. 
Det var fruktansvärt jobbigt , han var verkligen jätte duktig , tog masken och andades in i den , men fy fan alltså , aa fy på mig att svära mamma Tezza liksom men aa faaaaaan , att se honom försvinna så där , ögonen rullade , han började gnälla och slingra sig , aa som sagt , de där ögonen , de kommer jag aldrig glömma , drömde om det inatt och usscchh .
aAaA stål mamman började gråta i allafall , kollade bort och höll williams lilla hand och klappade på honom tills han sov ordentligt , det gick väldigt snabbt egentligen , men jag tyckte det kändes som aaa länge i allafall ..
Fick se min lilla skrutt ligga där , gå ut ur salen med tårarna i ögonen och aaa .

Sen var det bara att vänta , jag och Williams lilla pappsi gick  och satte oss , han åt lite sen var det bara röka och tv tittande som gällde .. Aaa massa prata och Pierre är ju rätt duktig på att häva ur sig skämmiga komentarer :P hahaha .. 

Helt plötsligt så hörde vi gnället , - Är det William ?! - Dom lovade ju att vi skulle få vara med när han vaknde !!
Oroliga som vi blev , o konstaterade att det var William så ställde vi oss i korridoren och mycke riktigt så var det han ..
Han var ju inte vaken när vi kom , var ju inte nått halvt vaket /sovande/inte klar i huvudet stadie när vi kom dit , men när han såg mammsi o pappsi så lugnade han ner sig .. Vi fick komma in i ett eget rum och William fick komma upp ur sängen och ligga i mamsis famn i stället , då blev allt mycke lugnare och efter lite smärtstillande så låg han och somnade till lite ibland igen .. ..

Tandlös ser han ut nu , det är faktist lite gulligt , fast han har ju tänder kvar alltså så aa inte tandlös , men ser nästan så ut , men han  kommer ju må så mycke bättre sen när det läkt..

Han mådde ju så illa min lilla skrutt , inte konstigt kanske med blod som han svalt , och narkosen ..
Och hans illa mående fick vi ju märka av , spyde blod massa gånger ..
Tur att dom hade de kära elefant kondomerna , lite roligt ord faktist ..
Visst han fick byta kläder på sjukhuset för den där kondmen missades , sen när vi var på väg ut till mina föräldrar så fick vi stanna och typ rycka ut hela bilen .. Usscchhh ..
AAaaa jag är ju jätte kräkmagad i vanliga fall , men kommer nån dold sida fram när det gäller William , inga problem alls , bara att ta tag i allt , man kanske klagar till , men sen blundar man bara för vad det är man gör o kör vidare ..

Var lite orolig för hans vätske nivå och så eftersom han ej fick behålla nått , men han fick ju dropp på sjukhuset och sen när vi var hemma hos mormor ( min mamma ) så fick han i sig lite glass som han sen fick behålla ..
I med lite vatten och sen bumms ner i säng där han fick ligga stilla .. ..

Mys framör film hela kvällen , efter en dunder lång dusch , där låg jag , William , och hans lilla mormor ..
Och bara klappade o mös med lilla hjärtegullet .. ..

Inte så mycke sömn i natt , vaknade till och från och sa att han mådde dåligt igen , gav han lite alvedon till så han inte skulle få ont , sen var det bara att ligga och hålla om , klappa huvudet och vaka över honom hela natten , sovit kanske två timmar max .. Så här är vi trött idag båda två , kolla film och bara vila står på schemat idag också ..
Mormor får komma hem o laga lite mat till oss sen tycker jag allt :)

Hans frukost var ju vacker också , Youghurt och glass med extra grädde .. ..
Vad gör man inte för att snutt ska få i sig nått liksom .. ..


Har ju lyckats borsta tänderna på lilla hjärtat idag utan något ajaj eller tårar så det är ju bra , var ju mega försiktig men aaa han är så otroligt duktig och stark min lilla plutt ..
Kan ej beskriva hur stolt jag är över honom ..

Nu ska vi kolla film här igen , tvätta klart alla kläder o grejor från igår och bara mysa med varandra tusan .. ..

Tackar gud för att jag ej var själv där igår , för att Pierre var med stöttade och var så lugn och possetiv ,  att alla var så lugna o trevliga mot lilla William och att allt gick så bra som det faktist gjorde , hade ju så många skräck historier i mitt huvud tusan .. ..

Alla söta sms och grejor måste jag ju tacka för också naturligtvis , i från Williams vägnar alltså :P Så söta människor i vår omgivning som bryr sig så mycke , hör av sig och ger söd ... Tusen tack ni är alla så jätte goa ..


<3 Min lilla Familj no:1

Tjoflöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0