Nu var det länge sen :)


Ännu en gång har man haft bloggtorka ;)
Har känt att jag ej haft så mycke tid eller lust över nu ett tag så därför man varit så seg , men ska allt lyckas rycka upp mig igen och ta tag i det här .. ..

Vad har hänt då .. ..

Får väl börja med att jag och William var på utflykt med Williams dagis förra Fredagen ..
Trors lite reg och en massa barn som for runt en hela tiden , ville leka , härja loss och aa jag vet inte vad så hade jag jätte trevligt , personalen röstade för att jag skulle börja plugga till nått där man jobbar med barn men det vetti tusan , har man inte nog med sitt/sina egna liksom :)



Han och hans kära pinnar :)




Västen syns ju nästan mest ..

Det var bra för William att vara med på utflykten , han kom ifrån dagis miljön och fick träffa alla barnen i den miljön han verkligen trivs i , utomhus , så där släpte mycke blyghet och han vågade ta för sig mycke mera ..
Nu är inskolningen klar han går på dagis de tider han ska och är där helt själv..
Visst är det lite ledset när jag ska gå , men man har kommit på sina knep för att få honom att vilja vara där så det är ju skönt.. Sen är det en helt underbart lycklig liten William som kommer och kastar sig i min famn när jag kommer och hämtar honom efter en dags lekande :)

I helgen hade ju William pappsi helg ..
Jag tog det dock lugnt ändå , riktigt skänt tusan .
Bara umgås , komma i säng tidigt och vakna pigg och kry :)
Nog  för jag hade ordentligt med överenergi ett tag , är ju inte van med att ta det så lugnt , men som sagt var , riktigt skönt ..
Träffade Emma i helgen , det var ju jätte länge sen så det var så trevligt så , hade massor att prata om tusan ..
Hon går ju igenom ganska mycke just nu också så hoppas man lyckades lyfta upp henne lite i allafall ..
Snart igen så gummsi :)

Sen har vi varit på fotboll i veckan ..
Sån där korpen match ..

Mötte Isse när jag var ute på promenad med hunden , då berättade han att dom skulle iväg och spela sin första match , den skulle dom spela mot FC Drunken basterds  , meeeeeh hallå det är ju min bror , detta var man ju bara tvungen att se , så slängde iväg ett sms till Sanna och sa att Margbacken skulle möta Fc och frågade om hon inte ville med , och så söt som hon var så naturligtvis ville hon det :)
Williams pappa mot min bror Mathias i en och samma match liksom , spännande ..
Slutade ju med seger för FC Drunken basterds (min bror) 2-1 :)
Klarade en hel match utan att någon utav oss fick en boll på oss , planerna ligger ju jätte tätt där ute vid rostagärde och det spelades matcher för fullt ..
Men när matchen var slut och alla stod samlade kom det en boll farandes , och vem träffar den jo om inte William liksom , rakt i ansiktet stackars hjärtat ..
Men gick ganska snabbt över och han fick åka bil hem med sin pappsi för att hämna en sten han hade hemma hos honom så då var allt frid o fröjd igen och en hel nöjd William kom sen hem till sin lilla oroliga mamma :)



<3

Det nyaste då :)



Detta är "lilla" Rolex , blir borstad av William *älskart*



Säger till att det är dags att gå ut :)



Fast jag väger ca 75 kg så vill jag osså ligga som en bebis och bli klappad på magen :)




Har vi varit och hämtat struten så han ej kan nagga på sina sår (har fukteksem)
Ledsen vovve belv det då :)

Lilla Rolex som sagt ..
Han får gott och väl bo här snutten .. ..
Tror ju att han är en liten bebis och vill ju ha hur mycke gos som helst , gull vovve :)

Massa långpromenader och träning nu tusan , har nog träningsvärk från tårna till halsen  , fast då vet man ju att all motion och träning tar också .. Underbart ..
Carro och jag har sattsat stenhårt båda två nu .. hihi .. Johannes följde ju också med igår , det var trefligt , länge sen man sågs tusan ..

Hmmm , annars då ?



Hjärtat dansar loss ..
Aaaa som alltid , massa dansa loss , lek , stoj , bus och mys med världens underbaraste ..
Känns som man missar så mycke nu när han går på dagis , men mycke hinner vi med ändå :)

Och så är det klappat och klart att på Lördag kommer Hanna aka Kärringa till lilla mig :)
I´m Loving it .. Längtar massor  .. ..
Snart bor hon närmare då blirre massa massa umgår tusan :D

AAaAaa har väl missat hälften , men nu har man ju skrivit av sig lite om vad som har hänt i mitt lilla liv i allafall ..
Ska bli bättre på att skriva igen .. Lovar :)

Nej nu ska jag o William äta lite kvällsmat här , gå med vovvasarna och sen lägga oss i sängen och myspysa , glo tv och ha det gott ...
Funderar på att kolla Sex and the city the movie , har ju fått hem den nu och var ju läääänge sen jag såg den tusan ..
Har ju ingen att tvinga se den idag så får väl nöja mig med att se den underbara filmen själv :)

Och i morgon behöver vi inte gå upp och bege oss iväg till dagis , ska bara njuta av morgonen tusan ..

Ha det finast allihoppa ..

Lots of love // Tezza
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0