Regnig Måndagsmorgon (Igår kom Sofyes & Jipes dotter till världen


Det var ju inget mysigt väder man vaknade upp till idag inte ..
Alla planer om att vara  ute i parken , sola lite och leka loss försvann ju , så vad ska man hitta på idag ?
AaAa det visar sig sen :)
Fotboll var det ju dags att kolla på idag igen , men det struntar vi nog också i , är ju inte riktigt frisk lilla William här , förkyld , så vill ju inte att han ska bli kall o blöt liksom .. ..

Nu har vi suttit och haft myspys frukost här , William vaknade på toppen humör och låg och klappade mig på huvudet när jag vaknade och sa - Mamma , det är inte mörkt nu , måste vakna nu mamma :) Mitt lilla hjärtegull .. ...

Ihelgen .. ..
Då började fortsatte vi Fredagen med en cykeltur ut till mina föräldrar igen , 3mil , det var så skönt så ..
Stannade lite snabbt och William lyckades klappa en kossa vid naturreservatet så det fick man höra resten av vår lilla tur :)
Jag slängde ur mig till Mamma att man kanske skulle cykla vättenrundan nästa år , 30-32mil ..
Och hon var ju snabb som tusan att hänga på så nu var det bestämt , Mammsen och jag ska ta oss runt den där sjön med alla galna cyklister .. Vättenrundan här kommer vi !
Fusket är ju att hon redan har cyklat det för ett x antal år sen , så hon har ju det i tanken hela tiden att hon minsan redan har klarat det , bara det kan ju får en lite med självsäker , men jag ska minsan också klara det ..
Har ju ett år på mig att träna nu , så bara att sätta igång , och sen även tänka på sin levnadstil , så ska nog allt gå bra ..
Det där med rökningen måsta jag ju verkligen sluta med nurår , eller aa , om ett tag :)

Sen på Lördagen hade vi lite myspys och massa lek ute i deras trädgård , mummsig mat och massa umgås som vanligt .. Sen kom min kära Hanna aka Kärringa och hämtade upp mig för att sedan bege oss hem mot mig :)
Ett snabbt stopp på Marieberg och sen iväg och hämta vovvas , sen långpromenad och lite mat ..
Sen var det två avslappnade nöjda tjejer som satt här med mummsig aqua tini och Vin vin vin ..
Begav oss ut på krogen , lite senare än vad vi tänkt , som vanligt när det kommer till oss två , tidsoptimister på hög nivå .
Hade en jätte trevlig kväll ute i allafall , massa  dansa , folk , prat och aaa ... Mega nice ..
Trodde tusan inte kvällen skulle vara så lyckade när vi såg hur dte var när vi kom innanför dörren men som alltid så lyckas vi två tillsammans :)
Sen var det ju inte så skojsigt ett tag tusan .. Men det rätade ju upp sig igen , hämtning av vin och sen vidare på e-fest ..
Där blev man ju kvar tills det var ljust ute igen , då begav vi oss mot nästa mål ..
Hade jätte trevligt där också och aa kan ju undra när jag somnade  tusan ..
Vaknade till efter bara lite sömn i allafall , letade rätt på telefon o just då ringde Kärringa , upp upp o hem för att hämta vovvas och ut o gå ..
Nog aldrig varit så bakis typ , det är ju inte skojs tusan , men för lite sömn o massa vin och cider slår väl ut sin rätt sen dagen därpå ..

Det är ju synd att folk säger en sak så ofta men aldrig tar tag i det liksom .. ..

Söndagen spenderade jag sen ute hos mina föräldrar med att må dåligt o myspysa med William innan pappa skjutsade hem oss igen .. Då vart det en tidig kväll i sängen tusan .. William var ju sjuk trött han osså eftersom han hade varit vaken sen kl 5 på morgonen och hållt igång hela dagen , så han slocknade snabbt han också ..

En toppen helg tusan , förutom all ilskan , betendet på söndags "morgonen" , och folk som bangar ..

Tusaen tack för en toppen helg Kärringa <3

Vill ni veta nått skojs !!
Sofye och Jipe fick igår en liten dotter :D
Grattis grattis gummsan ..
@->--

Världens hurtbulle , lilltöseen kom ut kl 11.16 tror jag det var , 12 skickade hon sms till mig , kl 17 skulle läkaren komma och undersöka den lilla sen skulle dom åka hem direkt för att hämta hem sina andra två barn , hon är galen , ingen ro och ingen vila där inte :D
Så himla stark är hon ..
Barnen är ju liksom 4 och 2 i år och nu en bebis ..
Grattis igen gummsi , så fort william är fri från sin förkylning så kommer vi :)

Nej nu ska jag plocka fram lite målar saker till William här tror jag , bli ju massa inne mys greja idag när regnet inte vill försvinna ..

Kram&Puss / Tezza


Kommentarer
Postat av: Sofye

Tack gumman! Dom är inte ens 4 och 2, faktiskt 3½ o 1½ haha :D Känns fortfarande ovant men okej ändå :) Puss&Kram

2009-05-19 @ 20:48:27
Postat av: Tezza

Iknow gummsi , men dom fyller ju det i år :D

2009-05-21 @ 20:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0